vineri, 24 august 2012

Anonimul penal, fiscul penal si statul mafiot

In acest articol voi pune in evidenta incalcarea flagranta a confidentialitatii datelor personale. O dovada in plus ca in statul mafiot romanesc orice lege e facuta ca sa fie incalcata discretionar de catre functionarii statului.

Dupa parerea mea, taxele si impozitele pe care le platesc sunt date cu caracter personal si ar trebui sa intre sub incidenta Legii nr. 677 din 21 noiembrie 2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date.

Cu toate acestea, pe 18.Martie.2012 a aparut urmatorul comentariu (sursa:
http://lmar2010.blogspot.com/2012/03/trei-intamplari-cu-caini-vagabonzi-intr.html): "mai sa fie! ti-a trebuit platit de impozite cu bonificatie in luna martie. trebuia sa astepti luna aprilie poate norocul tau cu cainii se schimba."

Ce a vrut sa spuna comentatorul? Am descris problema pe care am avut-o cu fiscul pe sursa:
http://lmar2012.blogspot.ro/2012/03/fiscul-la-furat.html.

Fiscul imi inventase o datorie la impozitul pe cladiri (adica impozitul la apartamentul pe care il am in proprietate). Din cauza acestei datorii fiscul imi anulase toate bonificatiile de care beneficiasem platind impozitul pana la sfarsitul lui martie in toti anii respectivi pana in prezent. Bonificatiile devenisera si ele datorii si s-au cumulat cu asa-zisa restanta si cu asa-zisele penalitati. Comentatorul anonim a avut o jubilatie puerila si total nefondata pe seama presupuselor si inventatelor mele datorii la fiscul mafiot.

Bun, si s-au dezvaluit date personale si confidentiale in aceasta situatie? Desigur!

In timp ce comentariul anonim incarcat de fericire iluzorie a aparut pe 18.Martie.2012, articolul meu despre problemele pe care le-am avut cu fiscul a fost scris pe 20.Martie.2012!!!

Rezulta, fara nici cel mai mic dubiu, ca anonimul penal nu a primit informatia despre problemele mele cu fiscul de la mine, ci chiar de la fisc!!!

Comentariul anonimului pe tema bonificatiei si a impozitelor pe care le-am platit a aparut anticipat in articolul intitulat "Trei intamplari cu caini vagabonzi intr-o dimineata", fara nicio legatura cu articolul respectiv!!! Eu am descris problema cu fiscul doua zile mai tarziu!!!

DUPA PAREREA MEA SE POT TRAGE URMATOARELE CONCLUZII:
1. DATELE MELE PERSONALE SUNT UN BULEVARD (SAU O ARATURA) UNDE POATE INTRA ORICINE, DUPA BUNUL PLAC.
2. IN STATUL MAFIOT ROMANESC FUNCTIONARII PUBLICI FAC LEGEA SI SUNT MAI PRESUS DE LEGE, IN TIMP CE SIMPLII CETATENI SUNT TRATATI CA NISTE GUNOAIE.
3. GRUPARI INFRACTIONALE AU PERSOANE INFILTRATE IN STRUCTURILE STATULUI SI AU ACCES DISCRETIONAR LA INFORMATII CONFIDENTIALE.

Cer sa fie sanctionate persoanele vinovate de neindeplinirea obligatiilor privind aplicarea masurilor de securitate si de pastrare a confidentialitatii prelucrarilor datelor personale.

In incheiere, putina legislatie pentru anonimul penal, fiscul penal si statul mafiot. Chiar daca nu le pasa de lege, totusi, sa stie cu ce au ramas datori, poate ca intr-un stat de drept le vin si penalizarile. Cateva, dar nu putine, spicuiri de pe sursa:
http://legislatie.resurse-pentru-democratie.org/677_2001.php

"Definitii

Art. 3.
In intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
a) date cu caracter personal - orice informatii referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila; o persoana identificabila este acea persoana care poate fi identificata, direct sau indirect, in mod particular prin referire la un numar de identificare ori la unul sau la mai multi factori specifici identitatii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;
b) prelucrarea datelor cu caracter personal - orice operatiune sau set de operatiuni care se efectueaza asupra datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvaluirea catre terti prin transmitere, diseminare sau in orice alt mod, alaturarea ori combinarea, blocarea, stergerea sau distrugerea;
c) stocarea - pastrarea pe orice fel de suport a datelor cu caracter personal culese;
d) sistem de evidenta a datelor cu caracter personal - orice structura organizata de date cu caracter personal, accesibila potrivit unor criterii determinate, indiferent daca aceasta structura este organizata in mod centralizat ori descentralizat sau este repartizata dupa criterii functionale ori geografice;
e) operator - orice persoana fizica sau juridica, de drept privat ori de drept public, inclusiv autoritatile publice, institutiile si structurile teritoriale ale acestora, care stabileste scopul si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal; daca scopul si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal sunt determinate printr-un act normativ sau in baza unui act normativ, operator este persoana fizica sau juridica, de drept public ori de drept privat, care este desemnata ca operator prin acel act normativ sau in baza acelui act normativ"
[...]
"CAPITOLUL V
Confidentialitatea si securitatea prelucrarilor

Confidentialitatea prelucrarilor

Art. 19.
Orice persoana care actioneaza sub autoritatea operatorului sau a persoanei imputernicite, inclusiv persoana imputernicita, care are acces la date cu caracter personal, nu poate sa le prelucreze decat pe baza instructiunilor operatorului, cu exceptia cazului in care actioneaza in temeiul unei obligatii legale.

Securitatea prelucrarilor

Art. 20.
(1) Operatorul este obligat sa aplice masurile tehnice si organizatorice adecvate pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unei retele, precum si impotriva oricarei alte forme de prelucrare ilegala.
(2) Aceste masuri trebuie sa asigure, potrivit stadiului tehnicii utilizate in procesul de prelucrare si de costuri, un nivel de securitate adecvat in ceea ce priveste riscurile pe care le reprezinta prelucrarea, precum si in ceea ce priveste natura datelor care trebuie protejate. Cerintele minime de securitate vor fi elaborate de autoritatea de supraveghere si vor fi actualizate periodic, corespunzator progresului tehnic si experientei acumulate.
(3) Operatorul, atunci cand desemneaza o persoana imputernicita, este obligat sa aleaga o persoana care prezinta suficiente garantii in ceea ce priveste masurile de securitate tehnica si organizatorice cu privire la prelucrarile ce vor fi efectuate, precum si sa vegheze la respectarea acestor masuri de catre persoana desemnata.
(4) Autoritatea de supraveghere poate decide, in cazuri individuale, asupra obligarii operatorului la adoptarea unor masuri suplimentare de securitate, cu exceptia celor care privesc garantarea securitatii serviciilor de telecomunicatii.
(5) Efectuarea prelucrarilor prin persoane imputernicite trebuie sa se desfasoare in baza unui contract incheiat in forma scrisa, care va cuprinde in mod obligatoriu:
a) obligatia persoanei imputernicite de a actiona doar in baza instructiunilor primite de la operator;
b) faptul ca indeplinirea obligatiilor prevazute la alin. (1) revine si persoanei imputernicite."
[...]
"Art. 33.
Neindeplinirea obligatiilor privind aplicarea masurilor de securitate si de pastrare a confidentialitatii prelucrarilor, prevazute la art. 19 si 20, constituie contraventie, daca nu este savarsita in astfel de conditii incat sa constituie infractiune, si se sanctioneaza cu amenda de la 15.000.000 lei la 500.000.000 lei."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu