miercuri, 1 iulie 2015

Capricornul (Cerambycidae)

Azi a fost ziua mea norocoasa in privinta intalnirilor cu coleoptere de talie mare rare. Despre gandacul zburator din imaginile de mai jos nu stiam nimic si nici nu l-am gasit pe paginile de pe internet in limba romana. Dar cu putin efort am gasit la prietenii francezi, care sunt mult mai tipicari in conservarea si accesibilitatea informatiei, pagina https://fr.wikipedia.org/wiki/Cerambycidae, care mi-a permis identificarea insectei. Din cate vad, se mai numeste capricorn sau longicorn!

Conform sursei mentionate, "En zone tempérée, la plupart de ces espèces sont menacées, par manque de vieux arbres et de gros bois-mort", adica in zonele temperate cea mai mare parte a acestor specii sunt amenintate datorita lipsei arborilor batrani si a trunchiurilor moarte groase.

Deci, din cate vad azi, 01.Iulie.2015, m-am intalnit cu doua insecte rare: capricornul si rădașca.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu