luni, 6 octombrie 2014

PESCIA - un festival fantoma al pestelui

Preambul si motivatie, conform sursei http://www.pesciafestivalulpestelui.ro/gurmanzii-isi-dau-intalnire-la-pescia-festivalul-pestelui-vezi-cu-ce-te-asteptam-la-cel-mai-mare-eveniment-dedicat-pestelui/:

"In perioada 3 – 5 octombrie 2014, in Parcul Tineretului din Bucuresti, intrarea dinspre Metrou Tineretului (intrarea Sincai), are loc cel mai mare eveniment din Romania dedicat pestelui: Pescia – Festivalul Pestelui. Timp de 3 zile, va asteptam cu cea mai mare varietate de preparate din peste, fructe de mare si degustari de produse din peste si vinuri.".

De departe propaganda confirma indemnul la o vizita: "Cel mai mare festival al pestelui din Romania" Sa vedem despre ce e vorba!
Un afis mototolit care poarta antetele Guvernului Romaniei si al Uniunii Europene ma baga in ceata. Cica Festivalul Pestelui trebuie executat pana in noiembrie 2015 . Deci, din moment ce asta e "festivalul" lu' Peste prajit, inseamna ca s-a realizat deja? Si amplasarea unui cort in parc a costat 1.921.136,56 lei? Ce de zecimale exacte are pretul!
Urmatorul afis pare sa ne sictireasca de la festival si sa ne invite direct la haleala de la cealalta intrare. Bine, dar festivalul, prezentarile?
Usa de la intrare, tinuta deschisa de stingatorul de incendii... Asta e, intru oricum.
Standul 1: gargara si bla-bla-bla.

Standul 2. Trofee:
Vitrina cu produse:
Si ceva peste adevarat; mai mult peste vad la supermarchet.
Standul 3, alta vitrina cu produse ambalate:
Scena:
Mese si scaune:
Standul 4, sushi si doua vorbe in engleza. Nu ca nu inteleg ce inseamna, dar nu s-ar putea pune macar inscriptii bilingve? Sau noi suntem doar impotriva limbii maghiare? Daca scria "mereu proaspat" suna aiurea? Ne e rusine cu limba romana desi suntem "Mandri ca suntem romani"? Sau nu avem vorbele la noi? Indiferent de raspunsuri, se vede ca vitrina e cam goala de continut. Am venit eu prea devreme? Pai, era trecut de ora 11!
Mese, scaune si poze cu pesti; bine ca stim macar cum arata!
Alte mese, scaune si poze cu pesti; din nou bine ca stim macar cum arata!
Piscina; daca eram cuminti ne puneau si pesti... Am fost totusi suficient de cuminti pentru ca piscina are apa!
Mese si scaune... Pentru cine?
Standul 5, barcuta si masline, din cate par eu sa inteleg:

Standul 6, cutite palpitante... Nu cred ca vreti sa stiti cat costa cel din imagine, dar tot va dau un element ajutator: mai mult de jumatate din salariul minim net lunar din economia romaneasca.
Cutitase mai mici si mai "ieftine"...
Standul 7, trofee:
Pozat mai de departe arata pustiu si dezolant, in ciuda stralucirii trofeelor.
Standul 8, o doamna la calculator si alte poze cu pesti:
Standul 9, alte produse ambalate din peste, pe care nu le-am pozat. Am preferat sa pozez trofeele si un colt din lista de preturi, total nerealista pentru veniturile majoritatilor romanilor care traiesc in lumea reala si nu in lumea mafiei politico-economice.
Standul 10, vinuri. Mi-a placut prezentarea acestui stand, mult peste nivelul "festivalului".
Deci asa arata cel mai mare eveniment din Romania dedicat pestelui: Pescia – Festivalul Pestelui. Eu tot cred ca aveam mai mult peste de vazut la supermarchet. Oare cum arata cel mai mic festival al pestelui? Eu pescar de pe Dambovita cu un peste in mana?

Dupa care, din cort, arunc o privire afara (venisem cu multe priviri care oricum nu prea imi mai trebuiau).

Alte mese, alte scaune.
Alte mese, alte scaune.
Alte mese, alte scaune si fum.
Ma duc catre fum. Aflu secretul focului!
Si, in sfarsit, peste la gratar!
Pare (e un fel de a spune) din ala obisnuit, de care degust acasa mereu.
Dar conditiile impecabile de curatenie ma impresioneaza! Cum sa nu-ti doresti sa mananci un peste in astfel de conditii! Ca sa fiu sincer, eu am ocolit intotdeauna astfel de conditii. Daca exigenta cere impecabilul, atunci exigenta cere un... detergent neobisnuit, care se pare ca nu se gaseste la astfel de evenimente. Oare aia din institutiile de control ale statului pe tema alimentatiei publice si sanatatii publice nu au nimic de spus? Din cate stiu eu, nu au avut niciodata nimic de spus.
Pe latura cealalta pestele pare mai dichisit.
Dar eu tot nu am inteles de ce nu ar putea fi un gratar negricios si superfolosit mai toxic decat uleiul folosit la prajeala in casa. Dar nu e o problema, fiecare cu alegerile lui. La cate E-uri se folosesc in alimentatie, chiar nu e nevoie sa ne pierdem in amanunte.
Oare si micii sunt din peste?
Frigaruile din prim-plan mi se par impanate si colorate cu o alta traditie...
Muraturi! Nu e rau deloc.
Cartofi prajiti! Dupa cum sunt taiati, par luati la punga din supermarchet.
Vedere de ansamblu...
In final, un alt produs specific din... peste, importat direct din judetele cu inscriptii bilingve.
Din moment ca acest produs este scris intr-o limba straina, cu diacritice care nu se folosesc in limba romana, il numesc in dialectul "Eforie Nord": chiştorcolac. Nu suna mai bine asa?
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu